Seriál o pridanej hodnote – časť štvrtá
Pridaná hodnota
Pridanou hodnotou môže byť naozaj čokoľvek, či už maličkosť alebo veľká vec. No spravidla platí, že pridaná hodnota sa nachádza v každom detaile našej organizácie. Pretože len vtedy môžeme naplno využiť jej potenciál.
Našou firmou je napríklad realitná kancelária (RK). Povedzme, že sa chceme sústrediť (cieľová skupina) na obyčajných ľudí (Stredná vrstva, manželské páry atď.).
Kúpa bytu je veľká finančná záťaž. Finančná záťaž ide častokrát ruka v ruke so psychickou záťažou.
Pomôžme našim zákazníkom uvoľniť sa, presuňme naše stretnutia do parku, alebo si ich spestrime chutnou kávou (samozrejme, nemyslím tým vyčerpávajúci posed, pri ktorom budem zákazníkovi pchať do hlavy všetko o našej firme a produktoch), odviažme ich od bremena. Touto chvíľkovou záležitosťou môžeme aj dlhodobo zákazníkom zmierniť stres a vypestovať u nich radosť so stretnutí s nami.
Druhým prvkom môže byť šetrnosť k ich finančným prostriedkom. V domácnosti je veľkou finančnou položkou energia. Čo keby sme im pri kúpe dali zoznam rád a typov, ktoré môžu reálne využiť, aby ušetrili na vode, plyne, elektrike atď.
Pokiaľ idú byt prerábať, dať im zoznamy najlepších a cenovo najvýhodnejších stolárov, murárov a pod. (tým nemám na mysli dávať im číslo na bratranca alebo kamaráta, ktorý akurát rozbieha biznis).
Ako ďalší prvok môžeme využiť hmotné veci (drobnosti). Pri tomto projekte a nastavení pridanej hodnoty by to mohlo byť jednoduché prasiatko na drobné. Klienti by si tam mohli odkladať peniaze ušetrené na energiách a pod.
Takýto symbol môžeme jednoducho využiť aj v celom procese. Čo tak na každú zmluvu dať obrázok prasiatka? Do fotiek bytov vložiť prasiatko? Použiť prasiatko ako logo…?
Našou pridanou hodnotou sa teda stane pocit, ktorý v ľuďoch vyvoláme a zanecháme.
Našou pridanou hodnotou je naša opatera, starostlivosť o zákazníkov (snažíme sa starať o ich duševnú pohodu, znížiť stres spojený s nákupom nehnuteľnosti, ale aj pomôcť im ušetriť na energiách a pod.)
Naši zákazníci z nás majú teda pocit, že (1) im pomáhame šetriť peniaze z dlhodobého hľadiska, (2) uľahčujeme im život tým, že eliminujeme stres.
Pridaná hodnota je cielením pocitom ktorý v ľuďoch vyvoláme, nachádza sa v každom detaile dobrej organizácie.
Komunikácia s potencionálnymi zákazníkmi je nesmierne dôležitá. Nepodceňujte ju už od prvého kroku.
Prvý dojem zanechávate v ľuďoch ešte pred tým ako sa s nimi vôbec stretnete! (osobné stretnutie,online stretnutie prostredníctvom eshopu a pod.)
Ako? Reklamou, marketingom, referenciou atď. Využite už tieto prostriedky na odkomunikovanie vašej pridanej hodnoty.
Je potrebné už tieto kroky správne nastaviť aby ste neodrádzali svojich potencionálnych zákazníkov ale naopak priťahovali vašou pridanou hodnotou. Pri tej najlepšej pridanej hodnote spôsobíte že vašu značku budú ľudia milovať.
Týmto som nechcel nikomu diktovať, ako riadiť RK či inú službu, ale inšpirovať vás vo vašom podnikaní a vysvetliť, čo znamená pridaná hodnota.
Nezabúdajte že RK rozoberám iba ako príklad, nechcem ich očierniť ani naopak ospevovať. Články treba čítať s podnikateľským nadhľadom a sústrediť sa na to podstatné, ako spraviť svoj business úspešným.
Prajem úspešný deň,
Jakub Kyrcz
Kreatívny poradca
Celá debata | RSS tejto debaty