pridaná hodnota = úspech firmy (1. časť)

21. októbra 2015, kreativny poradca, Nezaradené Seriál o pridanje hodnote

Seriál o pridanej hodnote – časť prvá

 

Vedeli ste o tom, že práve „pridaná hodnota“ robí z obyčajného podniku veľkú značku?
Áno, je to tak! Správnym nastavením tohto jednoduchého prvku dokážeme spraviť hotové zázraky.

Možno ste už tento výraz niekde počuli, no možno ste sa s ním doteraz ani nestreli. O čo teda ide? Je to nevyhnutný prvok modernej organizácie. Pardon! Teda iba v prípade, ak nám ide o dlhodobo prosperujúcu organizáciu :).

 

ČO JE TO VLASTNE PRIDANÁ HODNOTA?

Môžeme nájsť niekoľko definícii tohto výrazu, ale laicky povedané, je to niečo navyše, čo dáme našim zákazníkom.

Mnoho ľudí si túto vetu vyloží nesprávne. Buď si predstavia, že zákazníkom budú musieť dať navyše niečo hmotné a za tým, samozrejme, hneď vidia výdavky a náklady, alebo si naopak zmyslia, že túto pridanú hodnotu už dávno majú – veď predsa: „mám najlacnejšie výrobky“, „mám najkvalitnejšie výrobky“.
Aj keď kvalita a cena sú dôležitými faktormi, s pridanou hodnotou nemajú nič spoločné.

 

Pridanú hodnotu môžeme mnohokrát nastaviť tak, aby nás nestála vôbec nič!
Pridanou hodnotou je predovšetkým pocit. Aký pocit zanecháme v zákazníkovi po kúpe produktu, pri jeho kúpe alebo už pred kúpou samotnou, je veľmi významné.

Ako ľudia robíme veľa vecí nevedomky na základe pudov a pocitov. Nakupovanie nie je ničím odlišné.

Ale ako využiť pocit a premeniť ho na pridanú hodnotu ?To si názorne ukážeme na príklade nabudúce.

 

Prajem príjemný zvyšok dňa
Jakub Kyrcz
Kreatívny poradca